RSS Четвер, 02.04.2020, 18:09


Безсалівcька
 загальноосвітня
 школа

 І - ІІІ ступенів


Меню сайту
Новини інтернету

Чи безпечне спілкування через ICQ?

Для чого потрібний антивірус

Міні-чат
Наше опитування
Дайте оцінку нашого сайту
Всього відповідей: 156
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів 0

Блоги

Головна » 2015 » Квітень » 5 » Методи роботи з «важкими» дітьми
Методи роботи з «важкими» дітьми
19:25

          Проблема превентивності завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних , медичних, правових, соціологічних досліджень у різних країнах світу. В Україні ця проблема набуває особливої гостроти, Оскільки молодь формується в складних соціокультурних умовах економічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів, криміногенності суспільства. Спостерігається тенденція до загострення соціально-економічних, психолого-педагогічних та медико-біологічних факторів, які обумовлюють деструктивну поведінку неповнолітніх. Зростає число дітей із порушенням норм поведінки та тих, які відносяться до «групи ризику» і долучаються до раннього алкоголізму, наркоманії, проституції, збільшується питома вага протиправності, агресивної, ауто агресивної поведінки підлітків під впливом алкогольного та наркотичного сп'яніння. Основними причинами такої поведінки є, зокрема, психологічний дискомфорт, негативні переживання, загальна втрата духовних орієнтирів, девальвація загальнолюдських цінностей, несформованість у значної частини дітей і молоді почуттів терпимості, толерантності, милосердя, честі, совісті, що викликає у підлітків, юнаків та дівчат апатію, відчуття своєї непотрібності, нерозуміння сенсу життя. Серйозним дестабілізуючим фактором є деструктивний конфлікт у системах: «учень-учень», «вчитель-вчитель», «учень-вчитель», «учень-батьки», «батьки-вчителі». Як негативне соціальне явище в педагогічному процесі і як визначальний чинник у виборі мотивів соціальної поведінки, він стає дедалі більшим гальмом у навчально-виховному і соціальному процесах. Погіршилася культура спілкування і поведінки в учнівських і педагогічних колективах.

             Методичні напрацювання щодо роботи з проблемними дітьми

Перш за все необхідно виявити та взяти на облік важковиховуваних учнів. На кожного такого учня заводиться спеціальний щоденник спостережень, до якого записується насамперед соціально-психологічна характеристика учня. У ній відмічаються причини виникнення важковиховуваності, у чому вони проявляються, виділяються позитивні та негативні якості особистості, особливості сімейного виховання, намічаються засоби виховного впливу на учня, контролю.

Раз на семестр робиться висновок про досягнуті результати виховної роботи і намічаються плани подальшої з кожним із таких учнів.

Класний керівник вивчає інтереси, здібності, нахили важковиховуваних учнів і залучає їх до роботи в гуртках, спортивних секціях.

Поради щодо спілкування з проблемною дитиною і її виховання.

1. Якщо дитина проявляє садистські нахили, жорстока по відношенню до інших людей, тварин - проблема емоційного і психічного стану. В такому разі треба звертатись до дитячого психотерапевта.

2. Якщо дитина гіперактивна - потрібна консультація педіатра, який поставить діагноз і призначить лікування.

3. Якщо дитина запальна чи войовнича - переконайтесь, чи саме батьки не провокують таку поведінку. До такої дитини треба бути уважним, роз'яснювати наслідки такої поведінки, щоб вона вчилась регулювати свої стосунки з іншими людьми.

4. Якщо людина не вміє стримувати гнів, необхідно залучити її до активного слухання, щоб вона вчилась вербально висловлювати агресію і знімати збудженість, нервовість.

5. При перегляді фільмів і телепередач виключити - із сценами насилля, жорстокості.

6. Ні в якому разі не застосовувати фізичні покарання.

7. Роз'єднати хулігана і жертву. Зайняти хулігана корисною роботою, щоб його енергія використовувалась з миролюбною метою.

8. Привчити дітей самим вирішувати свої проблеми настільки, наскільки це можливо, без стороннього втручання.

9. Не дозволяйте такій дитині сидіти без діла. Спрямуйте її енергію на щось корисне.

10. Доброзичливість і теплі стосунки з такими дітьми, постійне спілкування і вміння слухати дитячі проблеми, переконання, а не фізична сила - це допоможе запобігти агресивності.

Як встановити довіру між проблемним підлітком і класним керівником в кризовий для них стан

1. Уважно вислухайте дитину. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам небайдужий, і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте і не показуйте свого страху. Ставтесь до нього серйозно, з повагою.

2. Запропонуйте свою підтримку і допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан(проблема) тимчасові і швидко пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.

3. Зацікавтесь, що саме турбує підлітка.

4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило при роботі з дітьми - не нашкодь!

5. Використовуйте слова, речення, які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

6. В розмові з підлітком дайте йому зрозуміти, що він необхідний і іншим, і унікальний як особистість. Кожна людина незалежно від віку хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.

7. Недооцінка гірша ніж переоцінка, надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати,довіряйте і викликайте довіру в нього

Переглядів: 1004 | Додав: Bezsalu | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Система Orphus

Copyright MyCorp © 2020
Відповідальна за сайт заступник директора школи з НВР Залужна Н. І.
Відповідальний за функціонування сайту Бохановський В. М.
Сайт створений 14.04.2009 р. Бохановським В. М.